söndag 20 mars 2011

Inte många timvikarier som fått så mycket kval som jag

För i fredags skulle jag jobba kväll. Det visste jag. Men när sjuksköterskan sedan av rena turen (beroende på hur man ser det) säger till mig att vi syns imorrn blir jag lite fundersam. Nä fan, på lördagen skulle jag vara ledig. Trodde jag! Bemanningen hade tabbat sig och sagt till avdelningen att jag skulle jobba fredag kväll och lördag dag, men inte sagt ett ord om lördagen till mig! Blev jävligt arg! så vi fick ringa chefen för avdelnignen som hade fest hemma och reda ut det hela. Eftersom det inte finna nån mer "Emma" så slutade det hela med att jag fikc bli inbeordrad, dvs. vackert infinna mig på plats klockan 7 dagen efter och jobba för kvalificerad övertidslön. OCH sluta klockan 14 i stället för 16. Inte helt fel egentligen, men jag var ändå pissed. Skulle ju hem och sova några få timmar och upp igen klockan 5 på morgonen. Har jobbat 12 dagar i sträck nästan nu med 1 dag ledigt och det var i tisdags. Och idag är det på igen på Järnvägsgatan. Kul! Men m en, man måste ju ställa upp... Var hur som helst ganska uppjagad när jag kom hem. Niklas var hos en kompis på kvällen men hade varit hemma en sväng och lämnat av ltie grejer. Bland annat en stor bukett med 10 fina rosor! Naw, bättre timing kan han inte ha! Plus en mugg med texten "Jag är sjuksköterska. Jag är oövervinnerlig. Jag är trött..." Klockren. (Översätt sjuksköterska till undersköterska). Då kunde jag somna lite lättare ;)

Kan även upplysa om att det inte var den enda tabben som bemanningen gjort för lördagen på den avdelningen. På morgonen när jag kom, kom även en tjej som SKULLE jobba dag, men som enligt bemanningen skulle jobbat kväll. Fint. Ingen av oss tänkte åka hem för att komma tillbaka klockan 14, så då var vi helt plötsligt en för mycket på dagen och en för lite på kvällen. Kanoners... Men det löste sig med att en ordinarie tog den turen. Alla kan göra misstag. Men vissa påverkar mer än andra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar