torsdag 10 mars 2011

Hurtig

Idag skippade jag sovmorgonen och åkte till Corpus i stället för ett Flowingpass. När jag kom in i salen blev jag rädd att jag tagit fel på dag och gått på på Morgonträning för 60+. Men.. det hade jag inte. Även om det såg ut så. var inte jättepeppad före passet och den här vetskapen gjorde mig inte mycket piggare heller. Men passet genomfördes! Inte helt upp till mina egna förväntningar, men skit i det. Den bästa träningen är den som blir av!
På vägen hem körde jag nästan i diket. Om det undgått någon kan jag upplysa om att det komemr mer snö, plogbilarna inte hinner med alla mina vägar och det blir moddigt och skithalt. Därför borde jag inte legat i 60 på en liten väg men det gjorde jag. Och inte helt otippat fick jag sladd. PANIK! Jag klarade diket men fan vad rädd jag blev! Ångest. Fy fan. Så om någon råkar svänga in på vägen mellan Berghem och Hajom och ser stora svängiga spår över hela vägen så var det jag som gjorde dom.

Nu ska jag snart släng i mig lite god mat och sedan åka till Varberg. Tänkte köpa en tröja jag fick syn på i en affär där, sen ska jag kolla på mitt SCHEMA som börjar gälla den 2 maj! Hahaha, oh det ska bli så kul! Nu har jag bara 6½ vecka kvar som timvikarie. Underbart! Efter det är det jobb 14-22 på stroke/neuroavdelningen. Ska bli kul det med, personalen är så snäll. Så det blir en trevlig dag idag med tror jag! Bara jag klarar av att köra 12 mil utan att köra i diket ;) Håll tummarna!

1 kommentar:

  1. Av någon anledning är det väldigt svårt att hålla hastigheten på den vägen, samma sak gäller med den som kommer innan så att säga, alltså den från Skene till Berghem. Där går det fort....

    SvaraRadera