måndag 7 mars 2011

Ibland kan jag vara en impulsiv person

Än så länge har jag inte gjort något ogenomtänkt, men tanken på Nya Zeeland har slagit mig. Visst är det ett underbart land? Och jag vill ut i världen och göra nåt annorlunda nån gång i livet. Så idag slogs jag av tanken på att, ja, au pair i Nya Zeeland kanske inte skulle vara så dumt? En trygghet med familjen, man får lära känna kulturen bra, språket med och man har chans att göra en massa roliga och häftiga grejer! Absolut en grej jag ska tänka igenom lite mer. Vore ju kul att göra det eller nåt liknande efter sommaren och mitt sommarvikariat innan jag binder upp mig med studier eller, ve och fasa, får ett fast jobb! Men som sagt, jag 'r impulsiv. Ibland till och med nyckfull. Så ha inga stora förväntningar på den här idén. Det har inte jag iaf, för trots att det är hemskt att säga det så är det väldigt ofta som stora roliga planer bara går i stöpet och rinner ut i sanden. Som Norge till exempel. Det sket sig. Vill nog inte dit alls längre. (Nya Zeeland vore mycket roligare). Men den här tanken är inte fy skam! Jag gillar den skarpt, såhär innan jag tänkt igenom allt. Så vi får se. Om nåt sånt här ska hända så är det ju i det här kapitlet av mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar