fredag 1 oktober 2010

Today

Jobbet för idag och imorgon är nu bortbytt. Kände att det vore onödigt att smitta ner dom gamla i onödan, så jag väntar och ser om jag kan jobba på söndag. Efter den här omgången av ingefära-te kommer nog förkylningen ge med sig snart!

Har idag varit på arbetsförmdlingen och fått i uppdrag att skaffa mig en jobbcoach! Sen ska jag söka jobb inom Boråsområdet och hoppas att det ger sig snart. Tjejen på arbetsförmedlingen var väldigt snälloch visade att hon tror på mig. Det är nog något dom lär sig är bra att göra för oss stackars arbetslösa. Man blir ju mer peppad och tror på sig själv när någon annan också gör det.

Efter det var jag och Caroline och Isabel inne i Kinna och kollade på kläder och jag köpte garn till en halsduk jag ska sticka! Haha, det var nog ingen beredd på att jag skulle skriva! Emma, sticka en halsduk. Vi får väl se hur detta slutar! Jag är ganska pepp på det och tror det blir tiktigt kul! Vill bara som en parantes upplysa min tappra läsarskara att det är billigare att köpa en färdigstickad halsduk på t.ex. Ge-Kås. Garnet till skönheten jag ska göra kostade mig hela 177 riksdaler. Inte för att det på något sätt är en oöverkomlig summa pengar, men jag blev faktiskt förvånad. Det borde vlä vara billigare att göra det själv eller? Men skit samma, det ska bli kul att lära sig nåt nytt. Igen. Jag har ju faktiskt stickat när jag gicki typ mellanstadiet. Tror jag. Jag virkade lite då iaf, så det är inte helt omöjligt att jag även stickade nån liten praktisk grej ;)

Ikväll blir det filmtajm med Caroline och Anders. Vi ska kolla en komedi som heter nåt i stil med "Jag älskar dig ... ..." Kommer inte ihåg namnet... men Jim Carrey och Ewan McGregor spelar huvudrollerna. Det ska bli kul!

4 kommentarer:

  1. Sticka är nice, något jag saknar att kunna göra här faktiskt....

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte ta med mig min grej, o jag kommer nog inte hinna lära mig ordentligt hemma så om du fortfarande kan kan du vara min lärare :D o självklart få sticka lite du med ;)

    SvaraRadera
  3. "om du fortfarande kan..." jag har aldrig inte kunnat ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, nu kan jag med! Men jag får nog inte ha med det i handbagaget, vilket gör mig väldigt ledsen :(

    SvaraRadera