söndag 17 oktober 2010

En slödag kan väl alla ha. Men varför jag?

Kan det vara hösten med sina begränsade soltimmar, arbetslöshet, bist på nåt ämne i kroppen eller bara allmän nedstämdhet? Vet ej. Allt jag vet är att jag idag har gått som i en bubbla. Trött, lättirriterad och orkeslös. Inte kul! Jag vet inte alls vad det beror på, men jag vet att jag ska göra allt jag kan för att komma ur det. Jag ska börja med att fixa lite grönsaksdipp och strimlade grönsaker som ska avnjutas framför TV:n tillsammans med Niklas. Och imorgon ska jag:
- Söka jobbcoach
- Söka MASSOR av jobb i Varberg och Borås, kanske ringa runt lite i kommunen också
- På nåt sätt träna. Blir det dåligt väder blir det gymmet med nåt trevligt pass och är det bra väder springer jag en runda i den underbara höstnaturen. Kanske i Kinna. I torsdags utforskade jag, Niklas och Enar 5 km-rundan i Kinnaström. Den var mycket trevlig!

En grej jag inte kan få ur huvudet nuförtiden är hur mycket jag längtar efter ett nytt liv. Missförstå mig rätt, jag vill inte ha ettt NYTT liv, det jag har är jag nöjd med. Men jag vill avancera. Få jobb och lägenhet, liksom bygga mitt eget liv. Norgeplanerna ligger på is nu, men skulle det nappa där skulle det inte vara fel. Och jag har helller inget emot att jobba i Sverige heller. Armarna är öppna och jag är beredd att omfamna de chanser jag får. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar