onsdag 20 oktober 2010

Resan tillbaka till 30-talets USA...

...började som vilken morgon som helst. Jag och Niklas hade bestämt att vi skulle gå på rekryteringsträffen på Arbetsförmedlingen i Borås idag. Vi åkte från Hyssna strax efter kl. 9 på morgonen och allt verkade precis som vanligt. Tills vi kom fram till Arbetsförmedlingen. Det såg seriöst ut som om vi hamnat mitt i den stora depressionen. På tredje våning var rekryteringsträffen. Kön gick genom trapphuset och ut på gatan. När vi köat i en timme kom vi till slut in i dom trånga lokalerna där vi arbetslösa trängdes för att få visa våra CV:n för företagen. Det hela var inte alls som jag hade väntat mig. Vi lämnade nog papper hos tre eller fyra företag av de totalt 12 som var där. Sen gick vi och åt på Max.

 När vi kom hem däckade vi en stund och jag väcktes av att mobilen ringde. Efter det samtalet kan jag stolt meddela att jag har tre timvikariat efter nästa vecka!
1) Gamla goda Järnvägsgatans servicelägenheter.
2) Hyssna hemtjänst och äldreboende där jag ska skolas in på måndag.
3) Sjukhuset i Varberg vill ha mig som timvik på medicinavdelningen. Inskolning på tisdag och onsdag.

Lifes goooood!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar