torsdag 21 oktober 2010

Nu är jag ledsen

Jag vaknade av ett telefonsamtal idag igen. Det var från Varbergs sjukhus (hur lyckas dom alltid väcka mig?). Sist jag pratade med dom var jag dum (?) och sa att jag ska på upplärning på ett annat ställe en dag nästa vecka (Hyssna hemtjänst o äldreboende) och nu säger dom att dom är jätteintresserade av mig, men att jag ska höra av mig beroende på hur mycket tider jag verkar få i Hyssna. Blir det lite tider vill dom ha mig, annars är det ingen idé. FAN! Det är ju sjukhuset som lockar mest. Jättetråkigt, men jag tror ändå jag gjorde rätt som sa till dom hur läget ser ut. Min kontakt på arbetsförmedlingen sa att jag gjorde helt rätt. Hon saa också att jag kan ringa till Hyssna redan nu och säga att jag fått ett annat erbjudande och ta reda på hur mycket tider han tror jag får hos honom.

Egentligen är det rätt onödigt att jag klagar över min situation. Oavsett får jag mycket tider. Det enda är att om jag kommer till sjukhuset har jag en bra grej att skriva i mitt CV. En breddad yrkeserfarenhet. Men jag är bara 19 år. Det kommer mer chanser. Om detta inte skulle gå vägen då.

Men jag hoppas det inte blir mycket tider i Hyssna... Detta är ju en chans att komma hemifrån ibland också och bo i stugan och klara mig själv också. Väldig mjukstart, men det är iaf nåt. Oavsett blir det väl bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar