måndag 18 oktober 2010

Att söka job är ett heltidsdobb..

Jag höll planeringen som jag la upp igår. Nästan. Har avverkat det viktigaste iaf! Det var att gå igenom olika företag med jobbcoacher och skicka några namn till min kontakt på Arbetsförmedlingen. Hon ska sen ta ut en coach som blir min inom snar framtid. Känns skönt! Jag vill verkligen ha hjälp med att få ihop ett bra CV och ha nån som stöttar mig i mitt sökande. Efter det tänkte jag att det inte vore fel att söka vidare lite på egen hand. Samtalen gick till några lyckligt utvalda vårdcentraler i Mark och Varberg och även Varbergs sjukhus. Fick typ napp på sjukhuset och en Vc i Varberg. Men på båda var det endast aktuellt med vikariat. Men det är i alla fall nåt! Och det kan leda vidare till nåt mer i framtiden också. Norge fick ett CV idag med. Nova Vista (ett fööretag som gör reklam och sånt för andra företag) ville ha nån som kunde sälja tele2. Jag chansade och får se vad utdelningen blir.

Humöret känns mycket bättre idag! Vet inte vad för svacka jag kom in i igår, men det släpper äntligen. Nu ska jag boka in mig på bodytoning imorgon bitti och hyra film med sjuklingen. Den stackaren har fått en ordentlig förkylning! Hoppas jag slipper den skiten nu. Han ska fortsätta pysslas om ikväll och vi får se om vi kan hälsa på hans pappa imorgon. Hoppas det. Allid trevligt!

Nu ska vi dra oss alldeles strax. Blir nog Prince of Persia och några filmer till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar