onsdag 1 december 2010

100 inlägg!

Japp, detta inlägg är mitt hundrade. Har bestämt mig för att inte fira detta på något sätt.

Jag har just fyllt i min ansökan om semestervikariat på Varbergs Sjukhus. Vet inte varför jag nästan ångrar mig lite. Kanske för att det är så långt dit och jag inte vet nåt alls om hur sommaren ser ut? Jag fyllde iaf i att jag vill jobba deltid. Heltid gick jag på Järnvägsgatan i somras och det känns som att jag bodde där då. Kan vara skönt att inte behöva pendla varje dag då stugan kanske är uthyrd några veckor. Eller så bor jag där hela sommaren och betalar lite till mamma och pappa. Jag vet inte, det får lösa sig. Ansökan är ju inte skriven i sten heller, så för den delen...

Idag hann jag vakna innan bemanningen ringde mig! Hah!! För första gången! Har fått jobb imorgon och ska hospitera (gå bredvid) på ortopedavdelningen 3B nästa vecka. Tisdag och onsdag, och så sa hon att dom skulle ge mig tider, antingen som vikarie eller hospiterande även torsdag och fredag. Känns bra.  Tog idag reda på "kravet" för att till slut bli inlasad på sjukhuset. Min kontakt trodde det var att jobba 67 timmar/månad i 24 månader under en 5årsperiod. I den här takten blir det nog inga problem. Och såklart finns möjligheten att få ett vikariat när tillfälle ges också. I Oktober fick jag ihop 32 timmar (inte tillräckligt) men det var på 4 dagar. November bjöd på desto mer! 99 timmar om jag inte räknat fel. Och då hade jag några dagar på Järnvägsgatan också. Ska bli kul den 23/12 när den lönen kommer :)


Såhär fin är jag idag. Myskläder till 100%. Och osökt kommer jag att tänka på att jag måste klippa mig snart. Idag är en dag då jag ska göra massa telefonsamtal om olika saker. Frisören ska bestämt få hedras med ett hon med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar