tisdag 28 december 2010

3 -> tele2

Har nu bytt operatör. Efter många om och men kan jag använda min mobil också. Det hela hade kunnat undvikas om jag fått upplysningen att det tar 2-3 veckor att låsa upp mobilskrället via 3. Det är väl ingen medfödd kunskap? Eller är det bara jag som missat det? I hela världen? Mja, det är ju inte helt omöjligt... Hursomhelst s¨skulle jag fått ett sms från tele2 24 timmar innan mitt nummer från 3 flyttades över till tele2. Vilket innebär att mitt 3-simkort blir ogiltigt. Men det fick jag inte. Vaknade hemma hos Niklas i måndags och såg att min mobil inte gick att använda. Kul, tänkte jag. Timvikarie och med planering inför dagarna i full gång. På eftermiddagen bytte jag SIM-kort men det funkade ju inte då mobilen är låst på 3. Fuckers... 2 SIM-kort och inget fungerar. Idag har jag då vigt dagen genom att åka runt i Sverige för att hitta nån som kunde låsa upp min älskling men det var lättare sagt än gjort. Åkte till Davids i Skene - funkade inte. Expert i Kinna - funkade inte.3 butiken i Borås, (kö i 45 minuter!!) hade funkat men kostat 350 kronor och tagit 2-3 veckor innan jag fått koden = GLÖM DET!! Åkte till en underbar liten tobaksbutik i Varberg som känner en ängel som låser upp Sony Ericsson på 10 minuter för 250 kronor. Dagen var räddad! Nu kan jag äntligen slappna av. Ca 30 mil och jaa, 7 timmar av dagen tog det, men min mobil fungerar igen! Ibland ska man ha flyt också :)

I samband med detta räddades också torsdagskvällen och nyår. Känns bra!

2 kommentarer:

  1. Hej Emma,

    Det stämmer dessvärre inte att du får ett SMS 24 timmar innan numret flyttas. Information om porteringsdatum skickas via SMS upp till 24 timmar efter att porteringsbegäran är gjord (vanligtvis strax efter att avtal är tecknat).

    Jag är glad att det löste sig så att du slipper vara mobillös på nyårsafton.

    Med vänliga hälsningar

    Ida Jönsson, Tele2
    ida.jonsson@tele2.com

    SvaraRadera
  2. Skumt. Det var en av era försäljare som sa det. Men men.

    SvaraRadera