tisdag 14 december 2010

Tankar i mitt röriga huvud :)

20 av 23 dagar. Imorgon gäller den siffran. Det är vad jag jobbat efter Gaga-konserten. Jag tror det är dags att tacka nej till lite tider framöver. Men det känns fel att göra det också. Som att man ställer till det för (i majoriteten av fallen) bemanningen... Ibland kan dom låta riktigt besvärade för att man tackar nej då jag redan jobbat natt eller kväll eller på Järnvägsgatan. Det känns taskigt att säga nej för att vilja vara ledig för att man jobbat så mycket redan. Som att jag borde orka ändå. Klen eller bortskämd om jag inte gör det. Vill inte att folk ska tro det, så då tackar jag ja ist. Som idag, då tänkte jag varit ledig. Men så blev det inte. Järnvägsgatan ringde och frågade om jag ville jobba 16-21 och då tänker jag att det ju inte är en så jobbig tur och tackar ja. Mest därför, inte för att jag känner mig tvingad. Och nu sitter jag här som en säck potatis. Med lika stor initiativförmåga och sprudlande kreativitet. Men jag är ändå glad att jag sa ja, för det lönar sig ju tillslut. Och så kan jag se det som en god gärning. 

Det känns inte som att jag kommit fram till nåt givande. Tankarna börjar låsa sig och jag längtar efter att krypa ner under duntäcket och sova till ungefär kl 9 imorgon. Sen är det Jvg som gäller mellan 10.30-16.30. Sen tänkte jag dra ner till BH-Pia som rear ut massa grymma BH. Tänkte köpa mig nåt bra. Dom är ju bättre än dom på typ Lindex... Hoppas alla noterar detta. Nu, godnatt.

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om det är min stora motvilja efter change-upplevelsen, men jag blev icke lika frälst som du, tyckte inte att hennes BH:ar satt bättre än andra...

    Och angående jobb, om du jobbar under hela min semester så tänker jag aldrig mer kommentera din blogg. Ta det som ett löfte, ta det inte som ett hot.

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar lite, men tisdagen och onsdagen 21 och 22 tänkte jag hålla öppna för dig ;)Mer blir det såklart ;)

    SvaraRadera