torsdag 16 december 2010

Dagen som inte blev som jag tänkt mig

Men jag kan ju börja med hur det var att komma ner till stugan igår kväll. Det var kallt. Närmare exakt knappt 4 grader varmt. Bra att veta till nästa gång; sätt på ett element till innan jag åker från stugan... Tills vi skulle lägga oss var det åtminstone 17 plusgrader, så det funkade.

Till morgonen var det 19 grader. Men inte vid golvet, det kan jag garantera! En skön grej att göra på morgonen är ju att duscha, det tycker iaf jag. Ni kan ju föreställa er min besvikelse när vattnet inte rann ner i brunnen utan samlades på golvet. Efter moppande och övrigt fixande kom jag till jobbet där jag satt vak. (Fy fan vad livet kan vara sjukt orättvist, men det vet väl många av er redan. Säger bara det, fan var glada för det ni har så länge ni har det! Man uppskattar inte vad man har förrän det är förlorat...) Där fick jag sitta kvar till 18:30 för att kvällsvaket ringde sig sjuk. Stackars han som jobbade natt, det var han som avlöste mig. 13 timmars arbetspass blir det för honom. Jag har i och med detta jobbat min första övertid. Både enkel och kvalificerad! Woho!

Kvällen bjuder på TV och pizza och att lägga sig tidigt- Imorrn är det jobb 7-16 (förhoppningsvis) ;) Eventuellt blir det lite fotboll på kvällen. Skulle vara kul att spela lite igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar