onsdag 16 februari 2011

Min kropps sätt att skydda mig från utbrändhet

Igår gick jag upp 4.45. Jobbade 7-16 i Vbg, efter det åkte jag direkt till Corpus. Kom dit rätt tidigt, så jag tänkte att jag lika gärna kunde springa lite innan passet började. Det blev 20 minuter i rätt gött tempo. Sen var det box i 1 timme och direkt efter det var det latino moves i 1 timme. Alltså, jobb 9 timmar och träning 2,5 ungefär. Åkte hem, trött som ett as. Åt och kollade på TV för att varva ner. Det är det bästa sättet att varva ner efter en sån dag. Men, jag somnade lite framför Den hemlige miljonären. Skönt! Gick och la mig kl 22, visste att jag skulle upp och jobba 7-16 idag med. Alltså vakna vid 4.45. Sa det till och med till mamma och pappa, ändå lyckades jag glömma att sätta alarmet. Det har aldrig hänt mig innan! Hade  verkligen inte en tanke på det. Och tro det eller ej, jag vaknade inte klockan 4.45 heller! Konstigt va? I stället väckte pappa mig 5.55, och vid den tiden ska jag vara i Fotskäl, på väg ner till Varberg. Fan vad bra då! Kom bara 5 minuter för sent. Vill påpeka att jag körde lagligt ner då med ;)

Jag har aldrig försovit mig innan. Det var hemskt! Vilken stress och ångest. Usch. Men det var skönt att sova en timma längre, det var nog rätt behövligt. Tror att min kropp gjorde att jag glömde alarmet för att jag skulle få lite sovmorgon och inte dö av trötthet faktiskt. Tackar och bugar för det! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar