lördag 26 februari 2011

I Varberg

Igår kväll kom jag och Niklas ner till stugan i Varberg. Vi lagade flygande jakob och kollade på tv hela kvällen. Jätteskönt att vara här! Jag älskar att komma ner hit, jag blir fylld av ett lugn och stressen bara rinner av mig. Det enda som är tråkigt är att Niklas är sjuk. annars hade det varit perfekt! Här är hela 2 grader varmt ute så om blåsten inte är för hård funderar jag på att cykla till jobbet i eftermiddag. Det hade varit skönt. Det är sååå gött att cykla! När temperaturerna och vinden är rätt.

Det är typ det enda som står på schemat idag. Det är ju också en del av den där avkopplingsgrejen, här behöver inte göras lika mycket. Mamma och pappa kommer ner nångång med en ny spis (det ska bli kul att kunna använda mer än två plattor och underugnen!) och vi ska laga linssoppa. Och det är två timmar tills jag måste dra mig om jag ska cykla. Känns helt ok! Idag ska jag vara på 4C, neuro- och strokeavdelningen. Väldigt trevlig avdelning. Personalen är jättesnäll. Jag ska vara där imorgon med och det är jätteskönt, för då hinner jag lära känna patienterna lite bättre.

Igår sökte jag en tjänst på sjukhuset. Känner mig så duktig. Har till och med en liiiiten förhoppning om att få den. Mest känns det som en kul grej som inte kommer ge nåt. Det har ju ändå varit så alla andra gånger jag sökt riktiga tjänster... Så jag tror inte jag kommer få en av dom här, men det kostar ju inget att försöka. Det är 4 underskötersketjänster som ska till 5C, MAVA. Det är en medicinavdelning. Mest hjärtpatienter, så man får vara beredd på akuta tillstötningar som hjärtstopp. Vet inte riktigt hur jag känner inför det. Det gäller ju att man kan sina grejer då. Men å andra sidan ska man aldrig stå inför något sådant själv utan alla kommer ju och hjälper till då. Och man lär sig under tiden. Alla är nya i början. Så det löser sig. Vore kul att få en av tjänsterna. 75% är perfekt och tydligen är personalen jättebra!

Håll tummarna för mig... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar