torsdag 23 september 2010

Oviss framtid vi har..

Det är spännande tider vi lever i nu. Får se hur det går för nissarna uppe i riksdagen nu när valet blev som det blev. Vem vet, det kanske blir kanonbra? Jag vill i alla fall inte vara en av alla dom som är kvar här och är med om det. Nej, jag har kosan orubbligt riktad norrut mot Norge! Arbetssökningarna har breddats från endast Östfoldområdet till att även inkludera Vestfold. Det finns fler lagerjobb där. Och troligtvis lite lite mindre jobbsugna svenskar som tar mina platser! ;) Jag har totalt tappat räkningen på hur många jobb jag sökt, men jag tror jag hållit mig inom kategorierna undersköterskejobb, lagerjobb, butiksbiträde och bemanningsföretag. Idag sökte jag ett (eller var det två?) jobb som lagerarbetare och ett som florist! Jag tror det var det iaf. Om det räknas som florist när man jobbar i en blomaffär (som jag tror det är) men inte har någon utbildning om blommor? Det verkade rätt kul iaf, så jag håller tummarna!

Ringde jobbet idag också. Bad chefen att skicka ett arbetsintyg, men det heter visst inte arbetsintyg utan något helt annat som jag inte kommer ihåg. Hon peppade mig och önskade mig lycka till. Det var kul att höra. Mindre kul var att få reda på att det inte bara är min kära arbetsplats Järnvägsgatans servicelägenheter som ska göras om till trygghetsboende. Tydligen har nån nisse som är högt uppsatt beslutat att servicelägenheter inte behövs längre nånstans. Alla ska bli trygghetsboenden i stället! Även Lindängs så småningom och alla andra i vårat avlånga land. Tråkigt. Mycket tråkigt! Vi får väl se hur det funkar i längden. Byggindustrin lär ju få sätta igång ordentligt snart med att bygga nya äldreboenden överallt för att våra föräldrar och mor-och farföräldrar ska ha nånstans att ta vägen när de inte klarar sig själva!

Vi får väl se om det håller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar