måndag 16 augusti 2010

Ledig :)

Igår,kl.  21:15, gick jag av mitt sista pass som sommarvikarie på Järnvägsgatan. Det är jätteskönt att veta att jag kan göra lite vad jag känner för numera, samtidigt som jag kommer sakna det där stället. Det har varit en underbar arbetsplats i sommar. Igår fick jag höra från en av tanterna att hon kommer sakna mig. Det var kul att höra! Så man vet att det inte är tvärt om liksom ^^

Idag har jag firat med att städa mitt rum. MYCKET välbehövligt! Jag kan inte förstå varifrån allt damm kommer.. Nu får jag börja fixa lite mat så jag är laddad till matchen ikväll. Jag ska spela med FC (B-laget) borta mot Gånghester/Målsryd. Om jag inte minns fel så ligger dom sist i serien, så jag hoppas på en vinst idag.

Imorgon har jag fixat en tur på jobbet, 12-21. Inte helt fel! Eller, jo lite kanske. Den turen är riktigt seg. Känns länge än 9 timmar. Men det är iaf lite extra inkomster! För som alla vet, pengar är ju allt.. Innan jag börjar ska jag till Ellen med Josse för att (eventuellt) boka om våran flygbiljett till Spanien. Vi åker på söndag och vill förlänga våran vecka till två kanske, det beror på vad det kostar. Och efter det är klart tänkte jag åka ner till Varberg med Niklas. Det ska visst vara bra väder på onsdag, så det vore ju inte fel att försöka börja lite på en eventuell solbränna innan vi kommer ner till Alicante. Lär bli röd som en kokt kräfta oavsett, men det är åtminstone skönt att ligga och slappa en dag på stranden!

Nu får jag hänga upp lite tvätt, sen ska jag dra upp 1 kg morötter, fixa mat och dra till matchen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar