tisdag 2 november 2010

Jobb

Nu har saker och ting satts i rullning minsann! Nästa vecka ska jag på upplärning på avdelning 2A, kirurg/palliativa avdelningen på Varbergs sjukhus. Det ska bli jättespännande! Känns helt underbart att det löst sig så bra på jobbfronten. Och inte nog med det. Niklas har också kommit igång! I detta nu är han i Borås och ska snart börja på Ericsson. Bemanningsfirman Speed är det som tycker Niklas är rätt man för detta jobbet.

Dagarna i Varberg har blivit väldigt långa och sena, så det var på autopilot som jag tog mig upp ur sängen 08.20 när samtalet om att Niklas skulle börja jobba idag kom. Jag rekommenderar INTE detta sätt att bli väckt på. Likadant var det igår morse, men då var det mig folket ville ha tag på. Lustigt det där. Ena stunden sover man som en gris. Nästa sekund upptäcker man att man står mitt på golvet med mobilen i örat och låter som en lobotomerad apa. "Men vad fan? Hur hamnade jag här??" 

Första kvällspasset på egen hand gick kanon! Tjejerna jag jobbade med var jättebussiga och sa vad som skulle göras hela tiden och jag fick skrivit ut en dagordning som jag kunde kolla på när jag kände mig lite extra vilsen och förvirrad. På torsdag gäller det igen. 7-16 på medicinavdelningen. Skönt med dagpass. Det är det bästa! Helgen kanske bjuder på nåt mer, det återstår att se. Nästa vecka har jag en tid till på 5A (medicin) och onsdag och torsdag är det upplärning på 2A (kirurg/palliativ) som gäller. Feels good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar