söndag 7 november 2010

7/11

Denna helgen har spenderats på Järnvägsgatan. Delad tur igår och 7-16 idag. Kanooon. Vem gillar väl inte pengar? ;) Niklas är nu och lämnar över bilen till sin syster. Så fort han kommer hem igen ska vi dra ner till varberg och värma upp den numera iskalla stugan. Imorgon är det dags att köra på igen! 7-16 på medicinavdelningen på Varbergs sjukhus. Ska bli kul. Ju mer man kommer in i arbetet, desto roligare blir det ju.
  
En grej som inte är så rolig är att jag tror jag blir förkyld igen. Kul! Som att det inte räcker nu liksom... Men skit samma, jag är optimistisk och tar med mig jogginggrejer till Varberg och hoppas jag får användning för dom på tisdag när jag är ledig. Onsdag och torsdag är det upplärning på 2A som är en kirurgavdelning, men jag tror även där finns palliativa patienter (lindrande vård i livets slutskede). Ska bli intressant. Hoppas förkylningen lägger sig bara. Annars kommer jag väl vara ett riktigt vrak. Man blir trött så det räcker när man är frisk menar jag.

En sak till! Jag ska tvätta ur den gröna nyans mitt hår antagit igen! De är nog tredje gången jag får göra det. Hatar att duscha hemma nu efter att vi bytt ut pannan mot markvärme --> nya rör av koppar har satts in. Vårat sura vatten gör att kopparen "fäller" och gör mitt f.d. blonda hår grönt. Kul! Men med en påse askorbinsyra blandat med lite vatten gör susen! Låt bara verka nån minut så ser håret helt plötsligt normalt ut igen. Akta bara så ni inte får lite i ögonen. Det gör ont. Det gör jävligt ont...


På det här kortet kan man ana en grön nyans som i verkligheten var aningens starkare... Fina Josse är också med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar