fredag 5 november 2010

Det vänder nog snart. Hoppas jag.

Jag sa precis hejdå till fotbollen för ett tag framöver. Har inte känt nån längtan tillbaka efter uppehållet. Inte så att jag slutat gilla att spela fotboll... snarare att jag inte är sugen just här, just nu. Jag har tänkt på det väldigt länge och inte riktigt vågat ta steget och säga till Dogge (tränaren som jag kommer sakna väldigt mycket. Världens bästa tränare! Grym människa!) Men nu är det gjort. Han var snäll och förstod och var uppmuntrande (att jag skulle komma tillbaka när jag vill, inte att jag ska sluta). Ändå känner jag mig inte så lättad som jag trodde jag skulle göra. Men kanske kommer det snart. Det har bara gått nån minut sedan vi la på.
Och även om jag inte kommer vara delaktig i laget nu på ett tag är jag ändå intresserad av vad som händer. Till exempel fick jag nyss reda på att vi äntligen fått en ny tränare. Något vi letat efter i två år om jag fattat det rätt. Hoppas det går lika bra med honom som det gjort med Dogge och Albin. Och vi (eller ska jag skriva dom?) får kanske några nyförvärv från Västra Mark och Hyssna. Det är inte heller helt fel! Framtiden ser ljus ut för Örbys damlag. Jag önskar er all framgång! Kanske kommer jag tillbaka snart igen och kanske får ta del av att avancera till division 2? Jag tror ni tar er dit snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar