torsdag 25 november 2010

Efter nattpasset

Klockan 7:15 gick jag ut från sjukhusets dörrar. På vägen mötte jag massa människor som gick för att jobba när jag gick hem. Det snöade. Jag kände mig euforisk. Och situationen kändes jätteskum. Att ha varit vaken och jobbat natt. Tiden då nästan alla andra sover. Och när dom andra kommer, då ska jag sätta mig i bilen, köra hem (det tar en timme) och lägga mig för att sova. Skitskumt. Men mysigt. När jag var lagom pigg. Kändes inte helt ok att köra bil när det är isgata ute och man inte sovit eller ätit ordentligt på... många timmar.

Själva vaket gick jättebra. Får väl erkänna att jag typ slumrade till ett par gånger. Annars höll jag mig vaken på olika sätt... Tror jag läste igenom fyra tidningar. Och emellanåt gjorde jag mig förtjänt av lönen ;) Jag kan absolut tänka mig fler nattpass, men inte regelbundet. Bara nån gång då och då. Dagspassen är favoriterna, helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar