fredag 5 november 2010

Bara för att att jag vill

Har ingenting för mig just nu. Niklas är iväg och spelar fotboll med några kompisar í Sätila. Jag sitter framför min datorn, kollar facebook, läser bloggar och fascineras över min läsarstatistik. Kul att ni är några som läser här, trots att jag inte skriver om speciellt häftiga grejer!

Snart, snart ska k´jag göra mig lite finare för att sedan dra till Caroline som firar 25 år här i världen tillsammans med familj och en tårta som jag längtar efter oroväckande mycket nu. Jag kan villigt erkänna att jag ätit fruktansvärt dåligt idag. Har knappt hunnit? Känns som att vi åkt runt i hela kommunen idag. Hyssna-Fotskäl-Kinna-Hyssna-Hajom. Hämta CV, fixa bilen, lämnat CV, hämtat bil, åkt hem. Nåt måste jag äta innan vi åker, för tänk om jag äter mycket tårta hos Carro? INTE BRA! Inte för att jag blir tjock eller nåt sånt tjafs utan för att vi är i Sverige, och här är det oartigt att ta för stor bit tårta. I alla fall första gången man hämtar. Det måste ju räcka till alla och det ser ju verkligen inte bra ut om en gäst tar större bit än alla andra. Varför kan jag inte riktigt svara på, men generellt är det så. Stick inte ut! Vad du är gör, stick inte ut från mängden!! Jantelagen? Skulle tro det. Gillar inte den. Känner sig ofri. Inte riktigt våga göra vad man vill av rädsla för vad ändra tycker. Tur att det försvinner mer och mer nu. Jag gillar ju tårta... ;)


Me and mama :)

2 kommentarer:

  1. och ändå tycker du alltid att Sverige är bättre än alla andra länder ;)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Sverige men inget land är väl fulländat? ;)

    SvaraRadera