fredag 27 maj 2011

Vad gör man inte på sin lediga dag om inte funderar på utbildningar?

Sitter och funderar på vad som kan tänkas vara en bra utbildning i framtiden. Sjukvården gillar jag mer och mer nu, men känner fortfarande att jag är mer sugen på att försöka få folk att inte hamna i dom där patientsängarna överhuvudtaget. Friskvård alltså. Söker som en dåre efter olika alternativ men kommer på mig själv att hela tiden fasta för ungefär samma utbildningar hela tiden. Friskvårdsterapeut. Hälsocoach. Och vise versa. (Vad skillnaden är vet jag inte..) Väldigt begränsat antal utbildningar inom det området, det kan ju vara en bidragande anledning till att jag upprepade gånger hamnar på samma sidor. Finns en intressant i Sunne på 2 år. Känns lite mer seriöst än en som vara i 15 veckor som är alternativet i nuläget.

Tänkte att jag skulle försöka få tummen ur nångång och faktiskt uppsöka den där roliga SYO-konsulenten på gymnasiet snart med. Man får ju så sjukt bra tips av dom... Nä men åtminstone kanske hon kan hjälpa mig med att komma fram till exakt vilken utbildning som är bäst för mig, exakt när jag ska börja på den och var jag ska läsa. Det är det minsta jag kräver av henne. Hon får gärna berätta lite om hur bra jag kommer tjäna efter avslutad utbildning, hur många barn jag kommer få i framtiden och hur gammal jag kommer bli. Det känns rimligt. Det är väl det hon får betalt för? Eller?

Annars återstår inget annat för mig än att fortsätta på planen jag har: jobba, drömma och se vad som händer. För det känns så tryggt. I dagsläget är mycket ändå för ovisst för att fatta några avgörande beslut. Tror jag. Eller så är det bara en ursäkt till att inte ta mig i kragen och göra nåt. Jag vet inte. Vi får väl se... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar