tisdag 31 maj 2011

Nämen hej igen

Har varit internetlös igen. Lite caching up från vad som hänt i den vackra staden Varberg....

Torsdag : jobb. Fredag: fest. Lördag-fredag: jobb. Så har/ser min vecka ut. Fantastiskt hur känslorna kan gå från bitterhet till grym glädje på bara några minuter när man jobbar och har sig tillräckligt länge. Ännu mer fantastiskt att jag sprang en mil igår. Tror det var min första. Eller andra, jag är lite osäker. Men ganska säker på det förstnämnda. Och det bästa var att jag hade orkat flera km till. Tror dock att jag hade haft sjuuukt ont i hälsenan om jag hade gjort det. Men det var något av det skönaste jag gjort! Dessutom i ett väldigt bra tempo. Benen bara gick. Sprang från stugan till fästningen via kurortsrundan och tillbaka. Ca 8 km, längs havet. Underbart! Kompletterade med  en extrasväng på ca 2 km, bara för att jag orkade! Tror att en viktigt anledning till att det gick så bra var att jag inte hade några som helst krav på prestationen, utan bara stack ut för att det var skönt. Avslappnad, tänkte aldrig "Är det sååååå långt kvar??? " utan var bara i nuet. När kakan jag precis slukade har lagt sig ska jag springa en sväng här hemma i Hajom med. Denna gången i skogsmiljö i stället för vid havet. Tror jag gillar havet mer. Men skit i det! Det är underbart att springa i sin egen takt oavsett var man är. Nästan. Men för det mesta! Dessutom behöver jag kondisen om jag ska hoppa in mer i Örby. Mogge har hört av sig om två matcher till som jag tyvärr inte kan ställa upp i. Men när jag väl kan ska jag ha en helvetes bra kondis och springa ner alla motståndare! Annars är det ju inte kul.

En annan kul grej är att Carlström säger sig ha hittat min dubbelgångare på en krog i Borås nu i helgen. Återstår att se hur rätt han har, men nyfiken är jag allt ;)

I fredags var det fest hos Limmert. Jävla gött folk, alltid kul!! Limmert bjöd på grillat och vi spelade kubb i två omgångar, tjejerna mot killarna. Tror inte någon säger emot om jag säger att det blev 1-1? Hehehe... Tänkte bjuda tillbaka för detta på lördag när huset är ledigt och jag ändå har fixat en deal med vem-det-nu-är-där-uppe om att helgen ska bjuda på kanonväder! Förväntar mig att min önskan ska lydas.

Nu får jag snöra på mig dojjorna och bege mig ut. Nånstans, har inte bestämt vart än. Heeejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar