tisdag 24 maj 2011

Come back!

I torsdags fick jag ett samtal från min f.d. tränare Dogge som undrade om jag möjligtvis inte var sugen på att spela en match på kvällen. Wtf?!! Otränad på alla sätt och vis, den enda fotbollsträningen jag fått sedan jag slutade i oktober är den när jag spelat med Niklas, Emil, Nyrell, Limmert och Daniel några gånger under våren! Men klart man ställer upp, det är ju bara en kul grej för mig och Örby behövde ett extra huvud. Dessutom var det en match i div. 5 det gällde. Svaret blev alltså "ja, men tänk på att jag är sjukt otränad etc. etc.. Åkte dit med gott mod. Trevligt att lära känna nya tjejer i laget med. Hade inga som helst förhoppningar på att göra nåt enastående resultat. Inte ens börja i startelvan. Vem skulle låta en som inte tränat på hela våren börja liksom? Jo det kan jag svara på: Håkan (som har ansvaret för FC på matcherna!) Dessutom satte han mig som höger yttermittfält. En av två positioner som innebär en sak: spring tills du dör. Typ. Alla trodde jag skulle dö innan första halvtimmen var avklarad, men vet ni vad? Jag spelade i 90 minuter och är väldigt nöjd med min insats. Det var sjukt kul att spela på det här viset. Inga krav eller förhoppningar/förväntningar, bara ha kul och göra sitt bästa. Vi förlorade med 3-1 men vad gör det? Jag hade skitkul! Och därmed har jag bestämt mig för att komma tillbaka när jag hinner. Tidigare har jag tänkt att om jag ska börja igen vill jag göra det ordentligt, men nu känner jag att lite är bättre än inget. Då kan jag göra  ordentliga inhopp i fortsättningen med! :)

Moi första året i Örby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar