onsdag 4 maj 2011

Önskeschema in my ass

En grej som inte är helt perfekt med avdelningen jag är på nu är att dom lägger så kallar önskeschema. En enorm eufemism. Eftersom EN underbar person i schemagruppen tagit som vana att ändra på folks rader utan att säga till och bry sig om hur dennes schema blir! Grejen är att man ska få styra själv hur man vill ha sitt schema o klart att man måste se till att alla dagar är täckta av rätt antal personal, men jag tycker att hon går över gränsen när hon ändrar ens schema från ett som passar alla till att göra det till ett helvetesschema. Det finns ingen anledning att kalla det önskeschema när dom ändrar så! visst, nån dag hit eller dit kan man leva med, men nu har denna tjejen ändrat på mitt fina schema och lagt upp det så att jag skulle jobba 6 dagar i midsommarveckan! måndag, tisdag (innan det lördag och söndag), ledig onsdag, jobba torsdag, fredag, lördag och söndag. Midsommarveckan!! dessutom, har hon flyttat på dagarna veckan därefter så jag skulle vara ledig måndag, tisdag, onsdag, jobba torsdag kväll, vara ledig fredag, lördag och söndag. Det är inte ett ÖNSKEschema. Det är ett värdelöst schema! Pratade med en tjej om detta igår som också är med i schemagruppen och hon blev lika förvånad som jag. Vi ska reda ut detta imorgon när jag jobbar kvällen. Det kommer säkert bli bra. Jag är bara arg för att hon som gjort detta (jag vet vem det är, hon har tagit för vana att göra så mot alla) verkligen inte verkar bry sig om hur andras scheman ser ut. Det ska ju funka för alla! Kan man inte ha med det i tankarna när man diffar borde man inte vara kvar i schemagruppen. Men det är bara min åsikt. Bara det löser sig så jag och mina arbetskamrater alla får bra scheman innan detta blir skrivet i sten är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar