onsdag 27 april 2011

Ledig! (än så länge)

Igår var en ledig dag från jobbet. Det betyder ändå inte att jag på något sätt gick sysslolös. Var väldigt duktig igår tyckte jag. Hade en hel lista med grejer som jag betade av med lite hjälp från Niklas :)

* Tvätta klänningen till bröllopet (handtvätt)
* Tvätta vanligt och ta hand om lite mer tvätt
* Klippa gräset
* Ringa Skatteverket och reda ut några frågetecken om lillebrors deklaration
* Boka besiktning
* Få bytt fläktremmen på bilen
* Ringa bemanningen och säga att jag återigen inte fått utbetalt min kvalificerade övertid (hur svårt kan det vara??)
* Åkte upp och kollade på Örbys damer mot HUS FF. Ingen besvikelse där inte!

jag har varit sugen på att gå tillbaka till Örby i flera månader nu. Men... efter rådande omständigheter hinner jag verkligen inte. Ibland pendlar jag till Vbg, ibland sover jag över i stugan. På måndag börjar mitt vikariat och det är väldigt mycket kvällar jag jobbar. Känner att om jag ska börja igen får det vara när jag hinner komma ofta och träna och spela mycket matcher. Inte typ en träning varannan vecka som det kan bli nuförtiden. Tråkigt. Jag blev sjukt sugen när jag kollade på derbyt igår. Underbart att se att Örby vann med 5-1 mot ett lag som efter förra mötet kallade Örby för ett mediokert lag. Trots att Örby vann. Sportsligt. Verkligen jättesportsligt. Denna gången skrev dom i referatet att det mycket berodde på domaren att Örby vann. Konstigt... Det kan vääl ändå inte ha att göra med att Örby är väletablerade i div. 3 och ett stabilt lag?? Nä.. dumma mig, så kan det ju inte vara. Eller? Referat från Hus och Örby. I skrivande stund har Örby inte lagt upp sitt, men det hittas längst ner på sidan när det kommer upp. Enjoy!



Årets trupp. Tror dom kommer klara sig fint i serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar