lördag 2 april 2011

Årets första grillning!

Den gjordes i varberg med Carro, Anders; Niklas och Isabelle. Så jävla mysigt! Jobbade till 16 igår också och hela dagen var det mulet och disigt och småregnigt. Men, lagom tills jag slutade och hade handlat allt som behövdes kom solen fram och det var så himmelens underbart! Kan inte i ord beskriva hur mycket jag älskar Varberg och stugan! Vi hade kul och grillade och lekte med Bella. Jag och hon tog en promenad till stranden där hon såg sitt första kadaver; en fisk som måsarna kalasat på. Hon blev fascinerad. Fick jättemysiga kort på henne där nere också. Underbar unge!!

   Det blev väldigt sent igår kväll. Men vi gick upp i tid ändå och har hunnit med att gå på torget, i affärer där jag köpte Silicea och Carro ett par nya skor. Sen blev det en lång tur med snäckplockning på stranden och Bella fick gunga och ååh, så mysigt det har varit! Underbart med en lugn och go dag som man bara chillar på och har det gött. Vädret har varit som igår, mulet fram tills precis lagom när Carro och co skulle åka hem igen. Synd att dom inte kunde stanna längre... Känns tomt här nu. Men solen är framme och vi har inga plikter! Ska bara fixa mat. Blir nog lasagne nu och pannkakor ikväll.

Är så glad över att jag har chans att ha såna här dagar ibland. Man blir så avslappnad och får ladda om batterierna. Är ledig idag och imorgon och på måndag kväll ger jag mig på jobbet igen på sjukhuset. Perfekt, måste stanna en dag extra och få njuta riktigt länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar