fredag 28 januari 2011

Så när allting börjar kännas lite bättre så vaknar man en morgon och känner sig dålig igen. Denna gången på ett mer fysiskt plan. Tänker att man inte kan sjukanmäla sig bara sådär, så man går upp, får i sig 4-5 skedar fil, får ont i magen, åker till jobbet och är där lagom länge för att hinna duscha en och bädda rent dennes säng. Dessa aktiviteter krävde att jag höll i mig, alternativ satt ner för jag var så matt. Åkte hem, sov hela dagen med små pauser för feberkontroller och vätskeintag. Högst uppmätta febern var 39,7. Det var väldigt längesedan jag var sjuk. skönt det, och faktiskt, på ett plan, var det skönt att bli det nu med. Att ha en bra anledning till att inte jobba eller göra något annat utan bara vara hemma och sova och ta det lugnt. Tänker nu dra mig neråt för en välbehövlig dusch. Febersvett är inte den godaste doften en människa kan bära.

1 kommentar:

  1. Krya på dig! Men "skönt" att bli sjuk i januari om man nu ska bli sjuk alls.

    SvaraRadera