fredag 14 januari 2011

Framtiden...

Jag känner att jag inte har riktig koll på vad jag egentligen vill med min framtid. Det finns så mycket, men jag vet inte riktigt hur jag ska planera den. OM jag ska planera den. Eller kanske bara ta den som den kommer? Den sista tanken gillar jag inte. Just nu sitter jag med två timvikariat, varav det i Varberg verkar vara det där jag har mest lovande framtid. Men jag vill inte stanna som undersköterska. Jag vill bli nåt annat. Men tänker att ett vikariat är en bra början innan jag helt bestämt mig för vad jag vill bli. Friskvården är jag fortfarande mest inne på. Även om vissa vidareutbildningar från sjuksköterska lockar med. Ok nä det gör det inte, men det finns många möjligheter efter ssk. Jag har även en pojkvän sedan 4 år tillbaka som jag inte bara vill strunta i heller. Och så har jag ställt mig i bostadskö, mest för att gardera mig. OM jag vill stanna här några år till. Typ. Men för framtiden vill jag:

x På nåt sätt jobba i Norge. Över helger, vikariat, ett år, jag vet inte det än, men på nåt sätt!

x Plugga vidare inom friskvård. Lära mig om kroppen, träning, kost och massage. Och lite om psyket, hur tänkandet påverkar mm. Alltså kanske Hälsocoach, Friskvårdsterapeut eller nåt sånt. Tänker träffa en SYO som ska få hjälpa mig bena ut det där.

x Skulle vara coolt att jobba utomlands i nåt soligt land som typ dykinstruktör eller nåt.

x RESA! Massa resande!

x  Lära mig engelska bättre. Kanske au pair i England en period?

Jag har svårt att få ihop det. Lättast är väl att sätta sig ner, skriva upp allt (som jag just gjort) och försöka sålla bort eller klämma in allt nånstans i livet. Eller helt enkelt ta det som det kommer. Norge skulle jag gärna försöka mig på till hösten. Efter det skulle jag kunna åka bort som au pair några månader för att sedan komma tillbaka och plugga. Eller skita i au pair grejen, åka till nåt härligt land och bli dykinstruktör coh lära mig engelska den vägen. Och sedan plugga. Och resa emellanåt. Sounds like a plan.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Ska du till Norge och jobba kan du börja din planläggning hos oss. www.cribsnorge.se
    Här hittar du allt du behöver veta plus lite till. Har du frågor så kan du ställa dom i forumet så får du svar. Lycka till vad du än bestämmer dig för.

    SvaraRadera