fredag 14 januari 2011

Igår och idag

Natten till igår kunde jag inte somna. Tror jag var övertrött eller nåt, kanske hade spinningen nåt med saken att göra. Jag vet inte, men när klockan ringde fem på morgonen var jag allt annat än utvilad. Åkte ner till Vbg för jobb 7-16, men fick sluta tidigare bara för att mina arbetskamrater är värda sin vikt i guld. Så snälla! Älskar dom tror jag. Åkte hem, sov i 30 minuter, städade lite när några tysta, uppgivna tårar rullade nerför kinden. Anledningen? Kände mig stressad, trött och som att jag inte kunde hinna med allt jag tar på mig. Drack lite Chi San och pratade med mamma. Placebo och naturmedel gjorde att jag kände mig piggare och jag åkte åch hämtade Niklas som skulle vara min skjuts för kvällen. Åt lite, åkte till Corpus och körde ett underbart Box-pass med Dennise. Det kommer göras om!! Sen drog vi hem till henne o snart anslöt sig Alexandra och Cattis. Cattis är för övrigt i månad 5 nu. Så söt mage! Hoppas allt går bra!

Dagen blev lång men jag ångrar ingenting. Som man bäddar får man ligga. Och ja, ibland så påminner kroppen mig om att jag borde lugna ner mig lite, men det gör jag sällan. Jag är ingen superkvinna, men jag tror jag orkar detta tempot lite till. Tänkte åka och köpa mer Chi San eller nåt annat uppiggande tillskott i nån naturläkemedelsbutik.

Idag har jag haft sovmorgon. Ikväll ska Niklas fira sitt 20-årskalas med släkten. Ska bli najs. Imorgon jobbar jag 14-22 i Vbg och jag har även tagit på mig att sitta vak natten mellan söndag o måndag. Dumfan, men som man bäddar får man ligga. Jag ställer upp för verksamheten och nån natt då och då tar inte död på mig. Inte helt i alla fall.

1 kommentar:

  1. kaffe kanske? jag kan inte sova på minst 12 timmar när jag dricker det (som du kanske vet är jag en människa som gillar att sova, därför lägger jag inte på mig detta beroende heheh)

    SvaraRadera